Project name: Ontwerp, Administratieve taken uitvoeren, Toezicht, Architectuuradvies
Plaats:
ARCHITECTUUROVEREENKOMST VOOR EEN HUISJE
Tussen: Naam opdrachtgever: Adres: [Adres opdrachtgever] Telefoonnummer: [Telefoonnummer opdrachtgever] E-mail: [E-mail opdrachtgever]
En:
Naam architect: Bedrijfsnaam: [Naam architectenbureau] Adres: [Adres architectenbureau] Telefoonnummer: [Telefoonnummer architectenbureau] E-mail: [E-mail architectenbureau]
Datum van overeenkomst: [Datum]
1. Doel van de Overeenkomst
De opdrachtgever heeft de architect ingehuurd om architectonische en statabiliteit calculatie en ventilatie calculatie diensten te verlenen voor het ontwerpen van een huisje, hierna aangeduid als "het Project". Deze overeenkomst beschrijft de algemene voorwaarden waaronder de architect diensten zal verlenen en het Project zal worden uitgevoerd.
2. Scope van Diensten
De architect zal de volgende diensten verlenen in overeenstemming met de behoeften en wensen van de opdrachtgever:
Het ontwerpen, statabiliteit calculatie en ventilatie calculatie van het huisje volgens specificaties van de opdrachtgever.
Het opstellen van bouwtekeningen en specificaties volgens specificaties van de opdrachtgever.
Het verkrijgen van de benodigde vergunningen en goedkeuringen.
Het bijstaan bij het selecteren van aannemers en andere professionals.
Toezicht houden op de bouw en het waarborgen van de naleving van het ontwerp.
3. Vergoeding
De vergoeding voor de architect voor de diensten zoals beschreven in deze overeenkomst zal als volgt worden vastgesteld:
uurtarief ....
De architect moet eerst een schatting geven voor elk mogelijk ontwerp en berekening voor elk onderdeel van het project.
4. Betalingsvoorwaarden
De opdrachtgever zal betalingen verrichten aan de architect volgens de volgende voorwaarden:
betalingsstructuur:
Na elke deel van de opdracht wordt op basis van uren betaald. De opdrachtgever is oorspronkelijk akkoord gegaan met de goedkeuring van het deel.
De eerste betaling zal plaatsvinden na goedkeuring van de bouwplannen door de gemeente.
De eerste 2D- en 3D-plannen zijn door de opdrachtgever gemaakt en voordat de overeenkomst werd ondertekend, heeft de architect alles beoordeeld. Als de architect van mening is dat de plannen niet compleet zijn, heeft hij 3 werkdagen om ze aan te vullen.
5. Tijdschema
Na ondertekening van de overeenkomst heeft de architect 3 werkdagen om het plan in te dienen op de officiële website van de gemeente.
6. Wijzigingen en Aanvullingen
Wijzigingen of aanvullingen op de diensten moeten schriftelijk worden overeengekomen door beide partijen en kunnen leiden tot aanpassingen in de vergoeding en het tijdschema.
7. Beëindiging van de Overeenkomst
Als de architect besluit om de overeenkomst te beëindigen vóór het einde van het werk, moet hij alle betalingen terugbetalen, samen met een bedrag van 1500 euro.
8. Geheimhouding
Beide partijen zullen vertrouwelijke informatie van de andere partij beschermen en niet onthullen aan derden zonder schriftelijke toestemming.
10. Ondertekeningen
De opdrachtgever en de architect verklaren hierbij dat zij deze overeenkomst hebben gelezen, begrepen en ermee akkoord gaan.
Opdrachtgever: [Handtekening opdrachtgever] Datum: [Datum]
Architect: [Handtekening architect] Datum: [Datum]